Balears Vadevi
La DO Oli de Mallorca presenta la nova anyada a la Fira de Palma

El pròxim 29 d’abril els oliers de la Denominació d’Origen Oli de Mallorca es reuniran a la Plaça Major de Palma amb motiu de la Fira de l’Oli de Mallorca, que enguany arriba a la seva tercera edició. Aquesta trobada amb els consumidors residents i visitants s’ha convertit ja en tradició, que la DO Oli de Mallorca aprofita per donar a conèixer el fruit de la darrera anyada.

L’Oli d’Oliva Verge Extra amb segell de qualitat D.O Oli de Mallorca serà el protagonista a les parades dels elaboradors Son Mir, Son Moragues, Son Matge, Oli d’un temps, Sa Cadernera, Treurer, Son Mesquidassa, Son Catiu, Aubocassa i Oli Verderol, tot i que també es podran trobar altres productes gastronòmics com l’Oliva de Mallorca, Ametlla de Mallorca i les creacions de joieria amb fusta d’olivera de Xia.

La plaça Major de Palma va ser l’escenari de la segona ediciò de la fira, que enguany oferirà música swuing, enlloc de ball de bot/Cedida

Una Fira amenitzada per que hi participi tothom

La fira també comptarà amb una proposta adreçada als infants a càrrec d’Arquitectives i la música de Swingtonizando.

Amb motiu de la Fira de l’Oli, la DO Oli de Mallorca ha programat també la conferència “L’oli a la cultura popular mallorquina” a càrrec de Rafel Perelló, la qual tindrà lloc el 28 d’abril a Can Balaguer a les 19:00 h.

Per l’organització de la Fira de l’Oli de Mallorca s’ha comptat amb la col·laboració de l’Ajuntament de Palma, Palma Activa, Conselleria d’Agricultura, Pesca i Alimentació, Ministeri d’Agricultura i el Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural.

Les xifres que indiquen la bona marxa del sector

Com recordava el president del Consell Regulador, Joan Mayol, amb ocasió de la Nit de l’Oli, el passat mes de febrer: “no sols ens hem recuperat del sot que va suposar la pandèmia, sinó que s’ha aconseguit vendre més Oli de Mallorca que mai! Un mèrit compartit: productors, comercialitzadors i comercialitzadors”

“Amb tot i això, el fet que el consum d’Oli de Mallorca representi menys del 10% de l’Oli d’Oliva Verge Extra que es consumi a Mallorca, indica que encara ens queda molt camí per fer”, ha afegit.

Quant a la present campanya, el president del consell regulador indicava que “els elaboradors afronten una temporada complicada tant per la baixa producció com pel constant increment del cost de productes agrícoles, energia, també dels envasos, que dificulta poder mantenir els preus de venda sense afrontar pèrdues.”

Xifra històrica de comercialització d’oli de Mallorca

La comercialització de la DO Oli de Mallorca ha augmentat l’any passat un 9,2% respecte del 2021, és a dir, s’han comercialitzat un total de 330.000 litres d’oli DO. Es tracta d’una xifra històrica, que representa 40.000 litres d’oli més que l’any 2019, abans de la pandèmia, un 12% més. El 83% de l’oli DO de Mallorca es comercialitza a les Balears- respecte de 2021 ha crescut un 4%-, un 1% a Espanya, i un 16% al mercat exterior- respecte de 2021 ha augmentat un 1%. Alemanya és el país que més oli DO de Mallorca importa, amb un 50%, seguit del Japó i Suïssa, amb un 15% respectivament, i un 20% va cap a altres països.

El valor de la comercialització també ha augmentat respecte de 2021, en concret, un 28,4%, i arriba als 4.299.000 euros. Es tracta d’un 16,2% més que el 2019, 775.000 euros més.

Respecte del nombre de productors, la DO Oli de Mallorca suma un total de 1.095 productors, un 4,8% més que la campanya del 2020-2021. Es tracta de 97 productors més que el 2019. La superfície cultivada també ha augmentat un 0,6% més que la campanya anterior i actualment hi ha 4.137 hectàrees d’oliverar destinat a oli DO de Mallorca, 150 hectàrees més que la campanya 2019-2020. El nombre d’oliveres, per tant, també ha augmentat respecte del 2021 en un 0,3%. Actualment, hi ha 831.000 oliveres, 45.000 oliveres més que el 2019.

Pel que fa a l’elaboració d’oli, cal destacar que s’han elaborat un total de 615.000 litres d’oli, dels quals un total de 355.000 litres s’han qualificat amb la DO, gairebé un 2% més que la campanya 2020-2021. S’han molturat 3.958 tones d’oli, gairebé un 10% menys que la passada campanya.

Més notícies
Xesc Martí, Aina Maria Mayol i Felip Martí de Sa Cabana Vella i Pepe Estévez ( al mig) i darrere Miquel Vadell, Fernando Fernández Joan Font, Miquel Arbona, Juan Alcaide y Josep Lluís Colom/Cedida
La DOP Oliva de Mallorca celebra el final de la collita a Raixa
Els olivarers traslladen la preocupació per la propera campanya, després de les destrosses patides pel temporal Juliette
Els 16 elaboradors d'oli amb denominació d'origen de Mallorca, presents en el Baluard amb el president del Consell Regulador i autoritats/Cedida
La DO Oli de Mallorca presenta els ‘Verge Extra’ de la nova anyada
A la Nit de l’Oli es va fer un reconeixement a 'Suc de Cel' pel premi obtingut a Biofach 2022
Agustín Santolaya, artífex de la DOP Oli de Mallorca
L'enginyer riojà és actualment un dels majors productors d'oli de qualitat de l'illa des d'Aubocassa

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa