Balears Vadevi
El vi de Mallorca i el comerç de proximitat s’alien per superar la crisi
xxx
Quasi dos milions d’euros aniran als productors de Mallorca per ajudar al consum local | Consell de Mallorca

!--akiadsense-->

El Consell de Mallorca destina dos milions d’euros en inversión directa en els sectors productius a través d’una nova campanya per incentivar les compres en el petit comerç regalant lots de producte de proximitat de Mallorca a la clientela. Entre aquests productes hi trobam el Vi de les DO Pla i Llevant i Binissalem i l’Oli i la Sobrassada de Mallorca, entre d’altres.

La iniciativa, del Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local que dirigeix Jaume Alzamora, forma part del Pla de Reactivació de l’Economia “Mallorca, Reacciona” .

En total, seran 25.080 lots de producte de Mallorca a repartir inclouran tot tipus de producte de Mallorca: vi, olives, oli, sobrassada, pebre tap de cortí, ametles, productes agroalimentaris ecològics (salsa de garrova, sal, ciurons, confitura i derivats de tomàtiga de ramellet), i productes artesans com neules, galletes, formatge, gató d’ametla, sabó, licor d’herbes, ceràmica o tela de llengües.

Els 25.080 lots que s’adquiriran i es repartiran suposarà una injecció d’1,9 milions d’euros en el sector productiu de l’illa.

xxx
A la presentació de la campanya hi han assistit representants del sector comercial (AFEDECO i PIMECO) i del sector productiu (Denominacions d’Origen del vi, l’oli i l’oliva; IGP de sobrassada; Associació de Forners i Pastissers; i APAEMA). | Consell de Mallorca

!--akiadsense-->

La mecánica de la promoció és la següent: El Consell finançarà els comerços que comprin aliments als productors que es distribuiran en dos tipus de lots: la meitat d’un valor de 55 € i l’altra meitat de 100 €. La ciutadania podrà optar a aconseguir un d’aquests lots si sol·licita un bo al Consell i fa una despesa de 70 € (per al lot de 55 €) o de 125 € (per al lot de 100 €) en un dels comerços adherits.

En aquesta campanya s’hi han acollit 660 comerços de tota Mallorca.

Tendran 30 dies de marge, a finals de març, cada comerç rebrà l’ajut econòmic (2.945 €) per adquirir 38 lots de producte (19 de cada tipus).

Els establiments comercials que es poden presentar són petits i mitjans comerços ubicats a Mallorca i que tenguin obert al públic tot l’any. Com que la finalitat que té el Consell és donar suport al comerç de proximitat i tradicional, no poden ser establiments gestionats mitjançant franquícia, ni els ubicats a centres comercials o polígons industrials, outlets, grans superfícies, la venda ambulant ni els comerços en línia.

S’han repartit els 660 establiments per zones de Mallorca: 200 a Palma, 140 al Raiguer, 105 a la Tramuntana, 80 al Llevant, 80 a Migjorn i 55 al Pla de Mallorca.

A partir del 15 de març les persones residents a Mallorca podran sol·licitar un bo bescanviable per un lot de productes locals a través de la web www.ajutsmallorca.com. Hauran de triar si volen el lot per valor de 55 € o el de 100 €.

Una vegada rebi aquest bo, la persona beneficiada ha de fer una despesa (amb una o diverses compres) en un dels comerços adherits. La despesa ha de ser de 70 € (si té el bo de 55 €) o de 125 (si té el bo de 100) i a continuació rebrà l’obsequi en el mateix establiment on ha fet la despesa.

el termini per bescanviar el bo per la cistella de productes de Mallorca en els comerços adherits a la campanya començarà a partir de dia 1 d’abril i finalitzarà dia 30 de juny. Es repartiran 4.000 bons (2.000 de cada tipus) per setmana.

Cada persona podrà optar únicament a un bo, que és personal i intransferible

Tal com ha explicat la presidenta del Consell Catalina Cladera, «hi destinam 2 milions d’euros, però la mesura tendrà un efecte multiplicador perquè servirà per atraure els consumidors als comerços que s’hi adheixin».

En aquesta línia, el conseller Alzamora ha explicat que el projecte suposarà que cada comerciant faci unes vendes de mínim 3.700 euros entre la ciutadania que obtengui els bons: «Per això deim que hem fet un projecte de promoció, de reactivació i que multiplica els beneficis». Així mateix, ha destacat que «els lots de productes inclouran una mica de tot, una representació d’allò nostre més característic».

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa